Profilbild av CrossFit Karlskrona 6 år sedan

Testvecka

Vi har nu efter ytterligare ett par veckors slit kommit till vår testvecka. Detta kommer även bli sista veckan på min(Jespers) programmering innan jag låter Tobbe ta över rodret.

Jag snor en text från mig själv som jag skrev om den senaste testveckan som jag tycker jag fick till bra.

”Man ska inte ta testveckan på för stort allvar, se det mer som en kul grej och att ni kan sporra er själva lite extra när ni nu har något att slå. Det är ju så mycket mer än bara träningen som gäller för att man ska utvecklas. Sover man dåligt, äter dåligt och har det allmänt stressigt hemma eller på jobbet kan man inte heller förvänta sig att slå personbästa varje gång, glöm inte det. Ofta fokuserar man för mycket på endast träningen men glömmer bort allt annat.”

Som vanligt under testveckan så skalar vi våra pass. Enda skillnaden mot andra veckor är att vi kommer endast att försöka hitta vår tyngsta 1:a istället för att till exempel köra 5 repetioner i knäböj. Annars är det precis som vanligt. Under veckans gång kommer ni som vanligt fylla i ett papper för att ha koll på resultatet. Tränaren har koll på vart dessa finns.

Veckans schema är följande:
Måndag: Power Snatch, arbetskapacitetspass
Tisdag: Bänkpress, strikt pullup.
Onsdag: Marklyft, arbetskapacitetspass
Torsdag: Frontböj
Fredag: Uppsamlingspass
Söndag: Uppsamlingspass

Kör hårt!